Sortida: 8:25 pavelló municipal

Distància: 14km

Desnivell positiu: +900m (només caminants ben preparats físicament)

Aquest any el recorregut es totalment nou i en cap moment, es creua amb les dues curses. La sortida és des del Parc,  només sortir girarem a la dreta  pel camí de l’Aleixar, farem un tram de uns 300m de carretera per agafar el camí de la Mussara, passarem per la Urbanització Portugal,  seguirem pel camí passant pel costat de mas d’en Cama,  d’on seguirem direcció al pla de l’Espasa. El camí es va en filant direcció a la part mes alta de  les Guilletes al final del terme. Seguirem cap al mas d’en Blai per pujar cap el camí del Masos, direcció  al mas d’en Rei, no hi arribarem ja que anirem a  buscar el sender que va a la Mola de Mas d’en Rei que ens baixarà a el camí de les Guilletes. Seguirem fins a el Coll de la Salve, per tornar a pujar cap al Balco d’en Peiró , punt on podem  observar gran part de la vall. Ens enfilarem direcció a la Mola de l’Escola que no arribarem a pujar ja que seguirem pel sender que va pel mig del cingle Blanc d’Arbolí. Planejàrem una estona abans de baixar i arribarem al cingle Vermell. En aquest punt hi ha diferents indrets on podrem observar el poble d’Alforja. Durant l’últim descens passarem a tocar de la cova del Baleta i seguirem per la Carrerada fins a trobar la carretera, farem uns 30 metres i la deixarem  per agafar el camí que va a parar a la Font de mes Amunt i al Bassot, aquí ja entrarem al poble per tornar a enfilar direcció al Parc on hi ha l’arribada.